lunes, 24 de mayo de 2010

Una altre vegada a Mallorca

Desprès de dues setmanes de no fer quasi res de bicicleta, el divendres a darrera hora vam decidir anar a Mallorca aprofitant es cap de setmana i sa festa que es Ciutadellencs celebram el dilluns de cinquagesma. També vam voler posar a prova els tracks per GPS que alguns pengen per Internet i ja som partits. .

Una companya de feina de n’Ague també s’anima amb el seu marit i se seva filla de dos anys a dur-nos el cotxe i ells el tenen per moure’s al temps que nosaltres posam a prova la nostra aventura desconeguda fiant-nos del que algú havia penjat

El dissabte a les dotze del migdia comença l’aventura. Amb una mar molt en calma travessam a Alcúdia i ens instal•lam a l’aparthotel Bellevue al port d’Alcúdia dues nits dues persones 44 €, preu de temporada baixa, molt assequible.

A les quatre de la tarda ja pujàvem damunt sa bici direcció sa Talaia d’Alcúdia, ens esperaven mes de 30 km de ruta per senders, caminets de terra i una mica d’asfalt per acabar d’arribar a s’Ermita de la Victòria i seguir pista de terra fins quasi 400 m d’altura de sa Talaia, una zona de molt interès per els senderistes. Baixada i tornada a l’hotel amb un bon sopar a Ca’n Punyetes al Port d’Alcúdia, després a dormir que al dia següent ens esperava la prova de foc.

Diumenge a les 7 ja estàvem de peus i combinant un parell de tracks descarregats amb anterioritat ens dirigim per caminet direcció Pollença, Campanet, Selva, Cencelles i un aperitiu de 500 m d’altura per després baixar-lo i tornar endarrere i així poder salvar un barranc i tornar a enganxar direcció Serra de Tramuntana, concretament direcció Tosals Verds.
Aquest és un refugi de muntanya que hi ha just baix de l’embasament de Cúber, al principi molt bé caminet per un barranc entre muntanyes caminet bo de formigó i asfalt romput exigent però bo i preciós fins el refugi però d’allà cap amunt la cosa es complica molt enganxats sempre per on baixa el tub de l’aigua de l’embasament uns túnels de 2 x 2 i 50 a 70 m de llarg a les fosques.

Tota una aventura, bici a coll i per amunt allà on just i van ses cabres (m’agradaria poder saber com es van col•locar els enormes tubs) el darrer tros agonístic sense aigua a les tres de la tarda sense dinar, allò que no desitges però quan ho has fet et sens orgullós del que ets capaç de fer (tot un repte) . Desprès baixada al llac de Cúber i a enganxar la carretera per baixar a Sóller on, per fi, va dinar a les 4 del capvespre amb prop de 90 km a la esquena.

Dilluns, ruta suau, un passeig per s’Albufera d’Alcúdia. Sortida de ca’n Picafort i enganxant costa d’arena i platges fins a la urbanització de Son Serra de Marina. Per allà vam agafar asfalt per anar a dinar a un conegut restaurant d’Ariany. 50 km mes planers.

Merce la estrella del viatge.

5 comentarios:

1. molt bé!

m´acabareu convertint en adicte a ses vostres cròniques, quina enveja! a mes, sa manya d es conco per escriure va en alça ;-)

veig que a es final m´hauré de comprar un GPS i aprofitar-me de tota sa vostra sapiència...

records a sa tia que frissava avui molt!

ResponderEliminar
  2. Tu que me coneixes ja saps que amb un marttell i una escarpra el tindria millor a n'es bloc.
    Tu i fer sa migdiada damunt sa bici com es du a se nostre edad te estimeras mes un poc de botaquin ja voras
    salut i molt de entreno

ResponderEliminar
  3. Quin panxó d'anar de viatge, no es raro que estigueu tant forts, recony !!!

4. que bé que us ho munteu? quin viatget!
    ens veiem aviat.
    una abraçada.

ResponderEliminar
  5. bonica crònica. sóc un noi mallorquí de 16 anys que estic entusiasmat per es cicloturisme. des de petit, quan anava amb es cotxe amb mu mare, queda estorat de veure aquells herois de la carretera damunt les seves bicicletes, sempre vaig voler ser un d'ells. I, aquest estiu començaré!